Tips til at give kunderne en god renoveringsoplevelse

Tips til at give kunderne en god renoveringsoplevelse

ANNONCE: At hjemmet føles personligt, trygt og godt bygget er for langt de fleste afgørende for trivsel i hverdagen

Derfor er det ekstra vigtigt, at man som håndværker gør sit til at give kunderne tryghed omkring det forestående arbejde, når de ønsker hjælp til en renovering. I det følgende finder du inspiration til, hvordan du ved at følge simple råd kan sikre dig, at kunderne får en god oplevelse.

Sådan giver du kunderne en god oplevelse

  • Prioriter kommunikationen

Når du som håndværker er blevet tilkaldet til at hjælpe med renoveringsarbejdet, er det højst sandsynligt fordi, at kunderne ikke selv har kompetencerne eller den nødvendige viden og på den måde ikke er trygge ved renoveringen.

Derfor er det vigtigt, at du som fagperson kommunikerer klart og lader kunden vide, hvilke muligheder og begrænsninger, der er. Få hellere forklaret forløbet én gang for meget end én gang for lidt, så I undgår fatale misforståelser.

  • Tag hensyn til kundens ønsker

Kunden har helt sikkert nogle idéer til, hvordan det færdige resultat skal se ud, hvilket som udgangspunkt er det vigtigste at tage højde for. Forventningsafstem derfor med kunden og prøv at leve dig ind i kundens idéer.

Har kunden eksempelvis bestilt møbler fra Haderslev via Ebuy24.dk, kan du danne en forestilling om kundens ønskede renoveringsresultat ved at tjekke netop dette møbelsortiment ud eller på anden måde undersøge, hvilken stil kunden går efter.

  • Tag udgangspunkt i din faglige ekspertise

I nogle tilfælde kan det være nødvendigt med løsninger, der ændrer lidt på de oprindelige ønsker for at få opnå det bedste resultat. Giv derfor din professionelle mening til kende og vejled ud fra denne.

Kombinerer du dette med en forståelse for kundens oprindelige idé om rummets udtryk, kan du nemmere finde løsninger, der, måske i højere grad end kundens oprindelige ønsker, kan give rummet dette udtryk. Formår du dette, er du sikret en ovenud glad kunde.  

25/10 2018