Svenske Hedin importerer Iveco til Danmark, og nu har Daily fået opgraderet garantien til tre år. Den elektriske Daily er ikke omfattet af den nye garanti. Der er særlige bestemmelser for el-bilen. Små skridt til bedre garanti
Hele Daily er nu dækket af tre års garanti
Af Jørli Petersen
Iveco forlængede for ikke så længe siden garantien på Daily til tre år.
Det var 'kun' drivlinjen, der blev omfattet af den forbedrede garanti, men nu kommer næste skridt, og det kan synes, som om Iveco arbejder sig støt og roligt frem mod bedre garanti i små, men velovervejede hop.
Nu er det hele bilen, der er dækket af tre års garanti. Det er finurligheder omkring sidespejle, rammen under førersædet, viskermotoren og alt det andet, der er dækket, og garantien dækker i tre år eller 200.000 km.
Iveco mener, det vil reducere flådeejeres udgifter til at holde deres biler kørende. Med den svada siger Iveco samtidig, at deres biler skam går i stykker, men hvor stor betydning har en forbedret garanti fra mindstekravet på to år til den frivillige tre års garanti?
Sikkert ikke alverden. Først og fremmest vil den gælde for den private køber, der vælger at købe bilen på almindelige vilkår, men langt de fleste biler er i dag leaset eller tilmeldt en serviceordning, og så har den forbedrede garanti ingen betydning.
Men det giver signalværdi, Iveco står ved deres produkt, og selv om, vi mener, tre års garanti er det absolut mindste, man bør tilbyde, er det et skridt i den rigtige retning, og alle små forbedringer er velkomne.