Aktuelle nyheder - Byggeri

Medlemmer er tilfredse med Dansk Håndværk

Medlemmer er tilfredse med Dansk Håndværk

Dansk Håndværk står markeret stærkt, som en organisation for de mindre virksomheder med en klar profil indenfor håndværksområdet

Del artiklen på

Af Dan Bjerring

Når en håndværksvirksomhed melder sig ind i en arbejdsgiverforening, viser det sig stort set altid, at de får mere ud af medlemskabet, end de havde forventet. Alligevel vrimler det med ideer til, hvordan man kan gøre det endnu bedre.

Det er konklusionen på en stor undersøgelse, som Dansk Håndværk har foretaget. Medlemsvirksomhederne blev blandt andet spurgt om, hvorfor de meldte sig ind, og hvorfor de netop valgte Dansk Håndværk.

Ifølge direktør Morten Frihagen fra Dansk Håndværk er det et gennemgående svar, at Dansk Håndværk står markeret stærkt, som en organisation for de mindre virksomheder med en klar profil indenfor håndværksområdet:

- Medlemmerne betegner os som en forening, der passer til dem og deres størrelse, forklarer han efter at have gennemgået de mange svar.

Skala fra 1 til 10
Medlemmerne blev blandt andet spurgt, om de på en skala fra 1 til 10 kunne pege på deres tilfredshed med foreningens forskellige tilbud, og her viste det sig tydeligt, at muligheden for hurtig, telefonisk rådgivning om personaleforhold, overenskomst og løn, er topscorere.

Flere end hvert andet medlem er ’tilfreds’ eller’ meget tilfreds’, mens kun godt fire procent angiver, at de er ’utilfredse’. Hvert fjerde medlem har ikke haft brug for de nævnte tilbud det seneste år og svarer derfor ’ved ikke’.

Telefonrådgivning var topscorer
Det er dog helt klart en topscorer, at virksomhederne kan få telefonisk rådgivning, og her svarer næsten 70 procent svarer, at de er ’tilfredse’ eller ’meget tilfredse’ med kvaliteten af den rådgivning, de får, mens ganske få procent er utilfredse.

- Nu har vi jo ikke lavet undersøgelsen for at få ros, men for at vi kan fokusere på områder, hvor vi kan gøre det bedre. Et af dem er faktisk markedsføringen af vore kurser. Medlemmerne er ikke utilfredse, men besvarelserne viser, at de ikke vægter kursustilbud særligt højt. Vi forsøger ellers at give netop mindre virksomheder adgang til uddannelse indenfor eksempelvis ledelse, fordi det typisk er et område, hvor ’mester’ kan løfte virksomheden, lette sit eget arbejde og forbedre sin bundlinje. Så her viser svarene, at vi kan gøre det bedre, slutter Morten Frihagen.

Bad om forslag
Den største del af undersøgelsen gik dog mere ud på, at håndværksmestrene blev bedt om individuelle kommentarer eller forslag til forbedringer - frem for at angive tilfredshed på en skala.

Ifølge Dansk Håndværk giver det mere viden om, hvad de enkelte virksomheder prioriterer og mulighed for at komme med præcise forslag.

Og det har håndværksmestrene benyttet sig af i stor stil, så foreningen nu har et hav af individuelle kommentarer og forslag til nyskabelser.

Virksomhederne efterlyser blandt andet korte kurser om grøn omstilling samt aftaler med udbydere af ladestandere, så det bliver mere fordelagtigt at skifte til hybrid- eller rene elvarebiler.

Læs mere om Byggeri

17/1 2022
AfskærmningAlu stigerBeslagBrandstigerByggerådgivningBygningsrenoveringByrumsinventarCarportanlægCykeloverdækningDiamantskæring/ -boringEtagebyggeriGarageanlægGarageporteGipspladerHovedentreprenørIndustriel malingIndustriporteInstitutionsbyggeriJordvarmeKabelkanalerKonstruktions markeringsmalingLinie markeringsmalingLofterMaterielopbevaringMontageskinnerMultistigerNye arbejdsopgaverOmbygningPavillonerPortautomatikPorteRullestilladsSandwichpanelerSnavsspray Eco venlig systemSportsløsningerStålprofilerStigerStilladserTekniske maleprodukterTeleskopstigerTotalrenoveringTrappestigerVarmepumperVæggeVægstigerWienerstigerTilføj dit firma her.
Send en mail.