
Tegnestue får ny Chief Brand Officer
Væksten i københavnske ACT Architects medfører, at Anne Aksglæde træder ind i toppen af tegnestuen som ny Chief Brand Officer og del af ledelsen
Efter tre år med stærk vækst og konsolidering rykker ACT Architects nu ind i næste fase af udviklingen.
Med ansættelsen af Anne Aksglæde som Chief Brand Officer sætter ACT ekstra fokus på at definere den strategiske retning og samle fortællingen om tegnestuens brand, kultur og ambitioner for dens videre rejse.
-Jeg har fulgt ACT tæt siden begyndelsen og har altid følt en stærk genklang i både tegnestuens værdier og æstetik - noget, der virkelig lever og ånder i det daglige arbejde. Jeg ser frem til at bygge videre på det fundament, der allerede står stærkt, og samtidig skærpe den strategiske retning, så ACT’s brand står endnu tydeligere – både internt og i markedet. Det handler ikke om at opfinde noget nyt, men om at forfine, forstærke og samle fortællingen om, hvem ACT er, og hvad vi står for, siger Anne Aksglæde.
Anne Aksglæde har stor erfaring fra arkitektbranchen, hvor hun tidligere blandt andet har været CMO (Cheif Marketing Officer) i Aart samt kommunikationsdirektør og del af landeledelsen i Sweco i Danmark.
-Der er ingen tvivl om, at Anne kommer med en stærk faglighed og bliver en vigtig drivkraft på et
område, der er afgørende for ACT’s videre udvikling. Vi står et sted, hvor vi både konsoliderer og
skærper vores position i markedet – og her får brandet en endnu mere central rolle. Med sin strategiske forståelse og sit skarpe blik for branding er Anne den helt rigtige til at samle og tydeliggøre ACT’s fortælling. Hun bidrager med den kvalitet og sparring, vi lægger allermest vægt på, og jeg er sikker på, at hun bliver en værdifuld sparringspartner for os alle i det daglige, siger Mikkel Westfall, founding partner i ACT Architects.
I sit nyligt offentliggjorte årsregnskab, viste ACT Architects igen en god udvikling på sit tredje leveår.
I 2024 realiserende ACT Architects en bruttofortjeneste på ca. 19,6 millioner kroner. Resultatet før skat lander på 4,1 millioner kroner mod 3,2 millioner kroner i 2023. Overskudsgraden i selskabet lød på 14,9 procent for året.
-kis