Skaber nyt nordisk brand inden for bæredygtig isolering
Som en del af satsningen på naturlig isolering ændrer Hunton produktnavnet Hunton Træfiberisolering til Nativo Træfiberisolering. Navnet refererer til et tæt forhold til naturen.

Skaber nyt nordisk brand inden for bæredygtig isolering

Hunton satser stort på at gøre miljøvenlig træfiberisolering mere kendt. Målet er, at kunderne skal blive klar over det naturlige og bæredygtigt alternativ Nativo

Norske Hunton ønsker at etablere et brand indenfor naturlig isolering i Norden. Derfor skifter Hunton Træfiberisolering nu navn til Nativo Træfiberisolering. Både professionelle og forbrugere skal opleve det som det naturlige og miljøvenlige valg. Navnet og logoet bliver vist frem for første gang på byggematerialemessen Bygg Reis Deg i Lillestrøm i Norge den 18.–21. oktober og skal derefter også lanceres i de andre nordiske lande.

- Vi valgte navnet Nativo, fordi vi ønsker, at vores kunder skal forbinde vores produkt med ord som naturlig og miljøvenlig. Nativo spiller på de engelske ord ’nature’ og ’native’ og de norske ord ’natur’ og ’naturlig’. Betydningen refererer til et tæt forhold til naturen og produktegenskaber, der er gode for miljøet, kunderne og samfundet som helhed. Vi vil etablere et nordisk brand, der står for kvalitet samt miljøvenlige og sunde værdier, siger administrerende direktør i Hunton, Arne Jebsen.

Godt arbejdsmiljø og indeklima
Nativo Træfiberisolering er et miljøvenligt produkt, der er produceret af overskudsmateriale fra trævareproduktion og er 100 % bæredygtigt. Ved at bruge Nativo bidrager man derfor til at reducere CO2-udslippet.

Brugen af træfiberisolering betyder et godt arbejdsmiljø for dem, som skal montere isoleringen. Det giver hverken irritationer, kløe eller udslæt. Desuden giver det et godt indeklima for husets beboere, da træfiberisolering har en varmelagringsevne, som giver jævne og stabile indetemperaturer året rundt.

Til vægge, tag og gulv
Fordi træfiberisolering er et hygroskopisk materiale, optager, transporterer og afgiver det fugt fra konstruktionen i væg og tag i takt med fugtighedsændringerne i omgivelserne. Disse egenskaber gør, at isoleringen tolererer det hårde nordiske klima godt. De bløde fibre og massetætheden per m3 gør desuden træfiberisolering til et lyddæmpende materiale.

Nativo Træfiberisolering kan bruges i både vægge, tag og gulv og findes såvel som formstabile plader og som løst indblæst træfiber. Hunton investerer endvidere over 200 norske millioner kroner i en ny fabrik i Gjøvik i Norge, som skal stå færdig i 2018. Fabrikken skal producere træfiberisolering baseret på råmaterialer fra omegnen og ren norsk energi.

-los

9/10 2017