
VELUX sponsor i Tour de France
Sponsoratet er i tråd med VELUX-brandet, fordi cykling er et middel til øget velvære
VELUX Gruppens sponsorat og samarbejde med Amaury Sport Organisation (A.S.O.) dækker 21 etaper af Tour de France og ni etaper af Tour de France Femmes avec Zwift.
Det betyder, at VELUX-logoet vil blive set af mere end en milliard mennesker, der følger løbene langs landevejene eller på tv. Derfor skal man tage ”Backing Every Rider” ganske bogstaveligt under både Tour de France og Tour de France Femmes avec Zwift.
Desuden vil VELUX Gruppen være forbundet med den berygtede Lanterne Rouge – en hyldest af rytteren, der ligger sidst i den samlede stilling. Lanterne Rouge symboliserer beslutsomhed, mod og udholdenhed – alle værdier, som VELUX bakker op om. VELUX-logoet vil derfor også blive vist på ”fejebilen”, som kører bag den sidste rytter.
Godt brandmatch
Sponsoratet er i tråd med VELUX-brandet, fordi cykling er et middel til øget velvære. Desuden udsættes rytterne for store mængder naturligt lys og frisk luft, hvilket er det, VELUX hver dag arbejder på at bringe ind i folks liv.
-Vi kunne ikke være mere begejstrede for at deltage i årets løb, og vi ser meget frem til at hylde hver eneste rytter, mens vi nyder frisk luft og dagslys sammen," siger Lars Petersson, CEO i VELUX Gruppen, og fortsætter:
-Vi er begejstrede for at sponsoratet er med til at opbygge vores brand og forretning ved at nå nye partnere og kunder.
Vil tættere på partnere og kunder
VELUX Gruppen afholder særlige arrangementer for virksomhedens mere end 1.500 professionelle partnere ifm. nøgleetaper – fra mændenes start i Lille til afslutningen på Champs-Élysées i Paris og fra kvindernes start i Vannes til afslutningen i Châtel.
VELUX råder over fire køretøjer med logo, som kører på løbsruten i reklamekaravanen. Disse køretøjer kører foran rytterne hver dag for at skabe spænding blandt tilskuere langs vejen og for at uddele merchandise.
-Tour de France og Tour de France Femmes avec Zwift giver os muligheden for at komme tættere på vores professionelle partnere og kunder på en afslappet måde, mens vi nyder en spændende sportsbegivenhed udendørs, siger Lars Petersson, CEO i VELUX Gruppen, og fortsætter:
-Touren er også en mulighed for at øge bevidstheden om fordelene ved VELUX-produkter hos folk, der er interesserede i at forbedre deres indeklimaer og boligmiljøer.
Tour de France foregår fra 5.-27. juli og Tour de France Femmes avec Zwift foregår fra 26. juli til 3. august.
Virksomheden oplyser tillige over for BygTek, at sponsoraftalen betragtes som værende af betydelig størrelse og giver VELUX stor brandeksponering. De økonomiske detaljer vil dog ikke blive offentliggjort.
Aftalen løber over en periode på tre år.
-kis