Digitale løsninger giver mulighed for brugervenlig adgangskontrol i boligforeningen
Den stigende digitalisering bringer muligheder til adgangskontrol, som ikke tidligere har været muligt, ikke mindst en markant lettere administration for boligforeningen
Af Lars Bennetzen
Der er mange opgaver i den daglige administration, der tager tid, og som vi ikke tænker på. Udskiftning af navneskilte i dørtelefonen og på postkasser, udlevering og håndtering af vaskenøgler, reservationshåndtering af selskabslokaler og meget mere.
Digitaliseringen af hele verden gør det dog muligt at gøre mange af de daglige opgaver langt lettere og samtidig give beboere langt mere avancerede løsninger i hverdagen.
- Det fortæller Bo Laugesen, Senior Account Manager hos Scantron, der har specialiseret sig i totalløsninger inden for adgangskontrol, dørtelefoni, postkasseanlæg og brandkommunikation.
- Vores fokus og digitalisering, der betyder, at vores mobiltelefon er blevet en naturlig del af de flestes liv, betyder, at det har været helt naturligt for os at tænke integrationen ind i vores løsninger, og ikke mindst muligheden for at bruge apps, fortæller Bo Laugesen.
På Netværksdagen vil Scantron vise deres digitale løsninger frem og vise, hvordan dørtelefonen kan betjenes, hvordan lokaler kan bestilles, vasketider bestilles og meget mere via en app.
Samtidig vil de også demonstrere, hvordan deres digitale løsninger kan gøre det lettere for både vicevært og administration.
- Med vores løsning kan vi skifte navne på postkasse og dørtelefon uden at skulle være i nærheden af den rent fysisk. Samtidig sikrer vi med vores løsning en langt lettere og mere effektiv kommunikation mellem beboere og ejendomskontor.
- Nu kan boligforeningen nemlig sende beskeder, der normalt ender i en beboermappe, direkte ud til beboernes app, pointerer Bo Laugesen.
Han pointerer dog også, at det ikke behøver være en alt-eller-intet-løsning. Deres løsninger kan tilpasses til ejendommens behov og kan sagtens fungere med og uden app, eller i en kombination.
- Hvis beboere ikke ønsker en app, så kan vores dørtelefoner sagtens styres via en mere traditionel dørtelefonløsning.
- Ejendommen kan stadig godt benytte sig af vores administrationssystem og styre navneskilte på postkasser og dørtelefoner digitalt, siger Bo Laugesen.
Han slutter af med at fortælle, at når man indfører digitale løsninger i en ejendom, så er det vigtigt at vælge en leverandør, der giver en vis garanti for, at systemet vil virke og kunne serviceres og videreudvikles i mange år fremover.
- Det er også vigtigt, at man ikke forkøber sig. Vores løsninger er modulære. Men starter der, hvor man har behov, og man betaler kun for de ønskede funktioner. Systemet kan altid udvides løbende, slutter Bo Laugesen.
Mød Bo Laugesen og Scantron ved Netværksdagen den 24. april. Det er gratis at deltage.
Læs mere og tilmeld dig her.