LCA
scroll
Det er batteriet, der koster

Det er batteriet, der koster

Man kan få flere dieselmotorer for, hvad et el-batteri til den nye eSprinter koster, uanset om man vælger det store eller lille batteri

Voldsom værdi for pengene

Voldsom værdi for pengene

Dacia Sandero er intet vidunder. Der er ikke mange specifikationer, der skiller sig nævneværdigt ud på positivsiden. Men den er helt indenfor skiven, og til en pris på under 100.000 skal man være ganske uforskammet for at finde noget at klage over

En lille Iveco

En lille Iveco

Hyundai er den optimale samarbejdspartner for Iveco, der har brug for effektiv eksekvering. Det udmønter sig blandt andet i en cirka 2500 kilo tung (eller let) varebil, der skal udfordre konkurrenterne

Tre nye fra Dacia

Tre nye fra Dacia

Dacia har lanceret hele tre varebiler på benzin – især til virksomheder med begrænset kørselsbehov

Fords mindste fristelse

Fords mindste fristelse

Ekstra 20 centimeter i længde og et forbedret varerum kan måske friste flere til Ford Courier

En uortodoks størrelse

En uortodoks størrelse

Den går godt både til erhverv og private, men der er stadig mange spørgsmålstegn ved Kias PBV, som i skrivende stund endnu er i et tidligt stadie

Motormysteriet

Motormysteriet

Der er blevet smidt alskens hæder efter Volkswagens Amarok, og det er ganske fortjent. Men hvis man forsøger sig med lidt detektivarbejde, havner man hurtigt i en blindgyde. For hvem har lavet motoren?

Den søde ventetid

Den søde ventetid

Noget spændende er på vej fra Tyskland, men vi ved endnu ikke ret meget om, hvornår den nye Transporter bliver tilgængelig i Danmark. Det bliver næppe, før Ford har fået lov til at rulle sig helt ud

Mere end blot et transportmiddel

Mere end blot et transportmiddel

Anlægsvirksomheden Træ & Busk har gjort sin varebil, Iveco Daily, til en mobil arbejdsstation, der kan assistere i de daglige opgaver, der vælter ind efter de seneste måneders ekstreme vejr

Dråbeformede herligheder

Dråbeformede herligheder

Mange afgørende spørgsmål mangler der stadig svar på, men det, vi ved om ny Renault Master, er nemt at få pulsen op over. Der er forbedringer stort set over hele linjen og en spændende, ny facon

  • Volkswagens og Fords kærlighedsbarn

    Volkswagens og Fords kærlighedsbarn

    biler-til-byggebranchen ›Ny Transit Custom er halvdelen af det fælles projekt mellem Ford og Volkswagen, der gør de to konkurrerende topmærker til den altdominerende varebil på det europæiske marked. Og den er på trapperne
  • Peugeot har noget i godteposen i det nye år

    Peugeot har noget i godteposen i det nye år

    biler-til-byggebranchen ›Kært barn har mange navne, og den nye e-Rifter kendes også som Partner og Berlingo. Navneskiftet er lettere uforståeligt, men selve bilen er en opgradering af det, vi kender i forvejen
  • En ordentlig kleppert

    En ordentlig kleppert

    biler-til-byggebranchen ›Den nye Toyota Proace Max vejer 3,5 ton og kan angiveligt køre længere på elmotoren. Det sidste skal vi se, før vi tror det, men samlet set er klassens nye, tunge dreng en gevinst for markedet
  • Boomerangeffekten

    Boomerangeffekten

    biler-til-byggebranchen ›En mindre svinestreg fra Mercedes tvang Volkswagen til at producere sin egen Crafter, og det er man næppe ærgerlige over i dag. Bilens næste udgave kan skræddersyes ud fra specifikke behov
  • To umulige ellerter

    To umulige ellerter

    biler-til-byggebranchen ›Det er en fin tanke, men LandCruiser og Hilux som elbiler har ingen gang på jord. Det behøver de heller ikke have, for de findes allerede på brint. Så hvad er ideen?
  • Første kig på Volkswagens nye Transporter

    Første kig på Volkswagens nye Transporter

    biler-til-byggebranchen ›Der er ikke megen forskel på Fords nye Transit og Volkswagens nye Transporter, men VW må pænt vente på sin tur til at promovere. Vi har dog fundet et smuthul og har allerede nu fået et – lidt grynet - smugkig
  • Hvem kan klare 12 på en gang?

    Hvem kan klare 12 på en gang?

    biler-til-byggebranchen ›12 nye modeller. Så mange ellerter præsenterer Stellantis på en og samme tid. Det lyder vildt. Det er vildt. Men dæmpede forventninger anbefales, for der er ikke tale om nyheder
  • Ikke meget el for pengene

    Ikke meget el for pengene

    biler-til-byggebranchen ›Ford spytter en ny variant af Ranger ud i 2025. Det bliver en plug-in hybrid, og på ren el kan den kun holde til at køre 40 kilometer. Og tror man, at Ranger skal kunne køre med 3500 kg på krogen som ren el-bil, vil det endelige resultatet skuffe