scroll
Dråbeformede herligheder

Dråbeformede herligheder

Mange afgørende spørgsmål mangler der stadig svar på, men det, vi ved om ny Renault Master, er nemt at få pulsen op over. Der er forbedringer stort set over hele linjen og en spændende, ny facon

Volkswagens og Fords kærlighedsbarn

Volkswagens og Fords kærlighedsbarn

Ny Transit Custom er halvdelen af det fælles projekt mellem Ford og Volkswagen, der gør de to konkurrerende topmærker til den altdominerende varebil på det europæiske marked. Og den er på trapperne

Peugeot har noget i godteposen i det nye år

Peugeot har noget i godteposen i det nye år

Kært barn har mange navne, og den nye e-Rifter kendes også som Partner og Berlingo. Navneskiftet er lettere uforståeligt, men selve bilen er en opgradering af det, vi kender i forvejen

En ordentlig kleppert

En ordentlig kleppert

Den nye Toyota Proace Max vejer 3,5 ton og kan angiveligt køre længere på elmotoren. Det sidste skal vi se, før vi tror det, men samlet set er klassens nye, tunge dreng en gevinst for markedet

Boomerangeffekten

Boomerangeffekten

En mindre svinestreg fra Mercedes tvang Volkswagen til at producere sin egen Crafter, og det er man næppe ærgerlige over i dag. Bilens næste udgave kan skræddersyes ud fra specifikke behov

To umulige ellerter

To umulige ellerter

Det er en fin tanke, men LandCruiser og Hilux som elbiler har ingen gang på jord. Det behøver de heller ikke have, for de findes allerede på brint. Så hvad er ideen?

Første kig på Volkswagens nye Transporter

Første kig på Volkswagens nye Transporter

Der er ikke megen forskel på Fords nye Transit og Volkswagens nye Transporter, men VW må pænt vente på sin tur til at promovere. Vi har dog fundet et smuthul og har allerede nu fået et – lidt grynet - smugkig

Hvem kan klare 12 på en gang?

Hvem kan klare 12 på en gang?

12 nye modeller. Så mange ellerter præsenterer Stellantis på en og samme tid. Det lyder vildt. Det er vildt. Men dæmpede forventninger anbefales, for der er ikke tale om nyheder

Ikke meget el for pengene

Ikke meget el for pengene

Ford spytter en ny variant af Ranger ud i 2025. Det bliver en plug-in hybrid, og på ren el kan den kun holde til at køre 40 kilometer. Og tror man, at Ranger skal kunne køre med 3500 kg på krogen som ren el-bil, vil det endelige resultatet skuffe

Brint i overhalingsbanen

Brint i overhalingsbanen

Langt om længe ser det ud, som om grønne bilister får et konkurrencedygtigt alternativ til at køre på el. To store nyheder gør, at brintbilen kan have overhalet ellerten indenfor få år

Fuso eCanter på danske landeveje

Fuso eCanter på danske landeveje

Den nyeste udgave af Fuso eCanter kommer til Danmark, og det er en god nyhed. Det mest interessante er bilens rækkevidde, der oplyses til 200 WLTP kilometer

Der trædes på bremsen

Der trædes på bremsen

Mængden af nye varebiler er for nedadgående. I årets første syv måneder er der indregistreret 13.876 nye varebiler i Danmark, og det er en nedgang på hele 12,9 % i forhold til 2022. Og nedgangen i salget ser tilsyneladende ud til at fortsætte

  • Pepsi ville vælge Tesla

    Pepsi ville vælge Tesla

    biler-til-byggebranchen ›Seks år efter Tesla løftede sløret for en ny lastbil, nærmer vi os endelig datoen for release i Danmark. Lovende informationer er sluppet ud – og et par alarmerende informationer holdes tilbage. Men et kæmpe brand har taget den elektriske lastbil til sig
  • Parkeringsvagternes drøm

    Parkeringsvagternes drøm

    biler-til-byggebranchen ›Med knap to meter i bredden er Toyotas nye Land Cruiser svær at manøvrere ind i en parkeringsbås. Generelt er det en god ide at bruge lidt ekstra tid på instruktionsbogen, for der er blevet endnu flere køreprogrammer i ny Land Cruiser
  • Aarhus reserverer parkeringspladser til erhvervsbiler

    Aarhus reserverer parkeringspladser til erhvervsbiler

    biler-til-byggebranchen ›Nyt forsøg skal gøre livet lettere for trafikanter i erhvervsbiler i Aarhus. 74 af byens parkeringspladser reserveres til biler på gule plader i dagtimerne
  • Få overblik over prisjunglen

    Få overblik over prisjunglen

    biler-til-byggebranchen ›Ved første øjekast er Mercedes eCitan billigere end konkurrenternes pendanter, men når man medregner ekstraudstyr og vejer fordele og ulemper op mod hinanden, er forskellen i virkeligheden ikke ret stor
  • Den fornuftige ellert

    Den fornuftige ellert

    biler-til-byggebranchen ›Prisen er stort set det samme, indmad og størrelse lige så. Alligevel har Nissan Townstar en appel, som de nærmeste konkurrenter ikke har. Og så kan man tiltuske sig 80 ekstra kilometer, hvis man bare vælger at se fuldstændig bort fra al komfort
  • Sommerfugleeffekten

    Sommerfugleeffekten

    biler-til-byggebranchen ›Et sommerfuglevingeslag på den ene side af kloden, kan starte en orkan/storm på den anden side. Og et markant prisdyk på en varebil kan få konkurrenternes priser til at dykke med
  • Bedre sent end aldrig

    Bedre sent end aldrig

    biler-til-byggebranchen ›Efter gang på gang at have afvist at ville bevæge sig ud på det marked, vil Ford nu alligevel til at sælge varebiler på brint. Det skal de naturligvis have lov til. Men hvorfor dog lurepasse så længe?
  • Forlænget og forbedret: VW's ID.Buzz sætter nye standarder for el-varevogne i 2024

    Forlænget og forbedret: VW's ID.Buzz sætter nye standarder for el-varevogne i 2024

    biler-til-byggebranchen ›Volkswagens ID.Buzz i forlænget udgave er på vej med større batterikapacitet, kraftigere motor og øget indvendig plads, og den forventes at ryste markedet i 2024