Grossist slår på klimavenlige løsninger ved Vvs`23
SPONSORERET INDHOLD: Brødrene Dahl demonstrerer ved årets vvs-messe kunderne for en række spændende bæredygtigheds-tiltag
Som landets største grossist inden for vvs, vand og kloak kan Brødrene Dahl i vid udstrækning være med til at påvirke kunder og leverandører til at vælge produkter og løsninger, der trækker i en mere bæredygtig retning.
Derfor er det også oplagt for virksomheden at bruge vvs-messen 2023 i Odense til kaste projektørlyset på nogle af de initiativer, der ud over at spare store mængder CO2 også er attraktive og nemme for kunderne.
- Blot kig efter ballonen, så er man godt på vej, siger Sinne Kold, marketingschef i Brødrene Dahl, og henviser til den meget iøjnefaldende gimmick, som i 5-6 meters højde svæver over virksomhedens stand med budskabet om tonsvis af sparet CO2.
I virkeligheden skulle der hele 650 balloner af samme type til for at rumme den totale mængde CO2, som Brødrene Dahls grønne initiativer alene i 2023 vil skåne klimaet for.
Blå plastkasser er grønne
Forventningerne er, at op imod 10.000 mennesker vil aflægge årets vvs-messe et besøg, og at mindst halvdelen af dem finder vej til standen hos Brødrene Dahl.
- Helt konkret vil de besøgende kunne se og røre ved de blå plastkasser, som vi netop har taget i brug i vores distribution. Kasserne vil kunne genbruges mindst 100 gange, og efter bare fire gange er der tale om en CO2-besparelse, forklarer Sinne Kold.
Genbugskasserne bliver i øvrigt leveret i lastbiler, der alle kører på HVO-diesel; et andet af Brødrene Dahls vigtige bidrag til at mindske klimabelastningen.
På standen vil der også være en præsentation af el-produkter med en række af branchens kendte brands. Der er tale om et nyt og vigtigt sortiment i Brødrene Dahl, da el-varerne spiller en stadig større rolle inden for vvs og arbejdet med grønne tiltag.
- Bæredygtighed bliver mere og mere en markedsfaktor, men mange kunder tænker sikkert også 'Åh, nej, det orker vi ikke rigtig'. Derfor er det vigtigt at tage dialogen med dem og fortælle, at det faktisk både kan være nemt og attraktivt, fordi vi i Brødrene Dahl allerede er langt fremme, og på den måde også rækker en hjælpende hånd ud, så det også betyder lavere CO2 for kunden selv, siger Sinne Kold.