Velkommen til facadebyen Cembrit City
Byggematerialeproducenten Cembrit har netop lanceret et nyt, digitalt showroom, der skal gøre det nemmere for kunder at søge inspiration til bygge- og renoveringsprojekter. Det er let at gå på opdagelse i det virtuelle bymiljø
Hos Cembrit har inspiration og rådgivning altid stået øverst på dagsordenen. Derfor har byggematerialeproducenten netop lanceret et helt nyt, digitalt koncept, der skal gøre det nemmere for kunder at lade sig inspirere til små og store facadeprojekter.
Initiativet er døbt Cembrit City, og som navnet antyder, har Cembrit gjort det muligt for brugere at bevæge sig frit rundt i et virtuelt bymiljø, hvor producentens facadeprodukter er udstillet i forskellige byrum bygget op omkring temaer som bæredygtighed, urbanisme, nybyggeri og transformation.
Ambitionen er, at både private og professionelle på en ny måde kan gå på opdagelse i Cembrits store produktportefølje og kreative facadedesigns:
- Vi vil altid gerne være tæt på vores kunder og inspirere med idéer til, hvordan vores produkter kan anvendes i forskellige typer projekter. Med Cembrit City gør vi det enkelt at søge inspiration til anvendelse af vores produkter, da det dermed bliver nemmere at forestille sig, hvordan de ser ud i forskellige miljøer, fortæller marketing manager Anette Brunsgaard Tymm.
Hun fortsætter.
- Vi ved, at der eksempelvis kan være stor forskel på at betragte en facadeplade i det lokale byggemarked, kontra når den sidder på husfacaden. Derfor har vi skabt Cembrit City, hvor vi fremviser spændende facadeløsninger og nyttige informationer om både produkter og referenceprojekter. På den måde håber vi, det bliver nemmere at vælge de rigtige facadematerialer første gang.
Mere digitaliseringen af byggeriet
Cembrit City lanceres i en tid, hvor digitale løsninger vinder stadigt stigende indpas i byggebranchen. For Cembrit har det derfor været naturligt at følge den digitale udvikling ved at lancere det virtuelle showroom:
- Der tales meget om digitaliseringen af byggebranchen. Det gælder dels den professionelle del af markedet, hvor blandet andet det store bæredygtighedsfokus fortsat skubber til udviklingen af digitale værktøjer som BIM og Virtual Reality. Men det gælder også den private del af branchen, hvor flere og flere forbrugere efterspørger digitale løsninger til eksempelvis fremvisning af byggematerialer. Og det er blandt andet én af grundene til, at vi har udviklet Cembrit City, lyder det slutteligt fra Anette Brunsgaard Tymm.
Cembrit City er tilgængelig for alle interesserede, der har lyst til at udforske det digitale byrum, og kan findes her.
-los