LCA
scroll
Mere end blot et transportmiddelTræ & Busk har fået mange forespørgsler på både kystsikring og reetablering af have, hegn, plæner, terrasser og støttemure særligt langt kysten ved Køge Bugt.

Mere end blot et transportmiddel

Anlægsvirksomheden Træ & Busk har gjort sin varebil, Iveco Daily, til en mobil arbejdsstation, der kan assistere i de daglige opgaver, der vælter ind efter de seneste måneders ekstreme vejr

Oversvømmelser, ødelagte bygninger og forhøjet vandstand har i den seneste tid været tilbagevendende konsekvenser af vejrforholdene i Danmark.

De mange ødelæggelser og oversvømmelser har da også påvirket arbejdsbyrden hos anlægsvirksomheden Træ & Busk.

- Vi har især oplevet en stor stigning i opgaver som levering af sandsække og pumpeopgaver. Så vi har også mærket konsekvenserne af det våde vejr her i firmaet, fortæller ejer af Træ & Busk, Morten Ingemann.

Det er ikke kun akutte opgaver, der er kommet til som følge af det våde vejr.

Træ & Busk har også fået mange forespørgsler på både kystsikring og reetablering af have, hegn, plæner, terrasser og støttemure særligt langt kysten ved Køge Bugt, der har været hårdt ramt af vejrudfordringerne.

Travlheden har endnu ikke toppet, og virksomheden går et travlt forår i møde. Derfor handler det om at etablere effektive arbejdsmetoder, der på sigt kan give virksomheden mere tid i det daglige.

- Vi kigger naturligvis på, hvor vi kan effektivisere eller spare tid. Vi er derfor glade for at have en varebil, der gør det muligt for os at have det hele med på én gang, så vi ikke skal hele vejen tilbage og læsse på igen efter hver opgave, fortæller Morten Ingemann og fortsætter:

- Med varebilens trækkapacitet bliver den også en del af arbejdet, når vi f.eks. skal trække trailer med gravemaskine, motorbør, andre maskiner og/eller byggematerialer. Så på den måde bliver den mere end blot et transportmiddel.

Dailys indretningsmuligheder bidrager også til effektiviteten.

Her har Morten Ingemann og hans team oplevet, hvordan en velorganiseret varebil, hvor værktøjerne kan placeres smart og lettilgængeligt, bidrager til at undgå unødvendige forsinkelser i løbet af dagen.

- De enkelte medarbejdere kan indrette varebilen præcist efter deres behov og opgaver. Det løfter vores effektivitet til et nyt niveau.

- Det forenkler ikke kun arbejdsprocessen med at finde og bruge værktøjer, men bidrager også til, at vi kan allokere mere tid til det faktiske arbejde, forklarer han og tilføjer:

- De lukkede varevogne beskytter vores grej mod vind og vejr, og så har det den ekstra fordel, at det minimerer risikoen for tyveri. Derfor vil det nok primært være dem, der bliver en del af vores fremtidige vognpark.

-dc

5/3 2024
  • Det er batteriet, der koster

    Det er batteriet, der koster

    biler-til-byggebranchen ›Man kan få flere dieselmotorer for, hvad et el-batteri til den nye eSprinter koster, uanset om man vælger det store eller lille batteri
  • Voldsom værdi for pengene

    Voldsom værdi for pengene

    biler-til-byggebranchen ›Dacia Sandero er intet vidunder. Der er ikke mange specifikationer, der skiller sig nævneværdigt ud på positivsiden. Men den er helt indenfor skiven, og til en pris på under 100.000 skal man være ganske uforskammet for at finde noget at klage over
  • En lille Iveco

    En lille Iveco

    biler-til-byggebranchen ›Hyundai er den optimale samarbejdspartner for Iveco, der har brug for effektiv eksekvering. Det udmønter sig blandt andet i en cirka 2500 kilo tung (eller let) varebil, der skal udfordre konkurrenterne
  • Tre nye fra Dacia

    Tre nye fra Dacia

    biler-til-byggebranchen ›Dacia har lanceret hele tre varebiler på benzin – især til virksomheder med begrænset kørselsbehov
  • Fords mindste fristelse

    Fords mindste fristelse

    biler-til-byggebranchen ›Ekstra 20 centimeter i længde og et forbedret varerum kan måske friste flere til Ford Courier
  • Caddy og Connect til efteråret

    Caddy og Connect til efteråret

    biler-til-byggebranchen ›Den nye transporter kommer også i en plug-in hybrid version
  • Selvmodsigelsernes holdeplads

    Selvmodsigelsernes holdeplads

    biler-til-byggebranchen ›Nissan er kun en el-bil. Siger Nissan. Og sender så en dieselbil på markedet. Forvirret? Det er vi også
  • En uortodoks størrelse

    En uortodoks størrelse

    biler-til-byggebranchen ›Den går godt både til erhverv og private, men der er stadig mange spørgsmålstegn ved Kias PBV, som i skrivende stund endnu er i et tidligt stadie