scroll
Så er den vist også betalt Ny Raptor er kundernes drømmebil, mener Ford, men vi minder om, at bilen er udstyret med 3-liters V6 benzin, og det i en tid, hvor benzinpriserne aldrig har været højere.

Så er den vist også betalt

På trods af at ingen endnu rigtig har set den i virkeligheden, tillader Ford sig at tage over en halv million for sin nye Raptor. Med benzinmotor

Af Jørli Petersen

Den skal koste 427.075 før moms på gule plader, og vil man trille bilen forbi privaten, skal man lægge næsten 100.000 oveni prisen, for med moms og papegøjeplader på bilen skal der lægges 522.095 kr ved Kasse 1 for den nye Ford Ranger med tillægsbetegnelsen Super eller Raptor.

Den nye Ranger Raptor kan bestilles nu, men der skal lidt mod til at sige ja til en bil, som man slet ikke har set i virkeligheden og kun har fået beskrevet i positive vendinger fra producenten.

Det, vi ved, er, at Ford overraskede rigtigt mange ved at lægge en benzinmotor i den nye topmodel. En 3-liters V6 benzin med dobbelt turbo, så man kan hive 288 tørstige heste ud af dyret, og ægte trækkraft skulle heller ikke mangle, for det hedder 491Nm.

Vi ved også, at bilen har syv indbyggede køreprogrammer, så selv om man er novice til at køre terræn, er det alligevel en chance for at komme hjem i god behold. Bilen har Fords 10-trins gearkasse, og så er netop denne Ranger kundens drøm, mener Ford.

Nu skal det lige siges, at bilen var planlagt, inden benzinpriserne røg helt op i taghøjde. Så det, at lægge en benzinmotor i Ranger, er noget, der kommer til at trække godt og grundigt på benzinkortet. Samtidig er netop pick-up markedet i Danmark meget forskelligt fra markedet uden for landets grænser. I udlandet er pick-up bilen ved at udvikle sig til også at være en fritidsbil, mens det i Danmark er 99 % erhverv.

Sammen med Fords nye udgave af Ranger, er Volkswagen også på vej med en udgave af Ranger – men Volkswagen har et anderledes motorprogram – her har topmodellen V6 diesel.

18/10 2022
  • Ren dødsbilisme ikke at rense bil ruderne for is og sne

    Ren dødsbilisme ikke at rense bil ruderne for is og sne

    biler-til-byggebranchen ›Politiet har i disse dage særligt fokus på bilister, der ikke renser deres ruder ordentligt, inden de bevæger sig ud i trafikken
  • Dråbeformede herligheder

    Dråbeformede herligheder

    biler-til-byggebranchen ›Mange afgørende spørgsmål mangler der stadig svar på, men det, vi ved om ny Renault Master, er nemt at få pulsen op over. Der er forbedringer stort set over hele linjen og en spændende, ny facon
  • Offentlig piskning af pickup-glade virksomheder

    Offentlig piskning af pickup-glade virksomheder

    biler-til-byggebranchen ›Bedste pickup i 2023 var for fjerde gang på 12 år – Amarok, er stadig en forrygende bil, men man får også lov at betale for den
  • Volkswagens og Fords kærlighedsbarn

    Volkswagens og Fords kærlighedsbarn

    biler-til-byggebranchen ›Ny Transit Custom er halvdelen af det fælles projekt mellem Ford og Volkswagen, der gør de to konkurrerende topmærker til den altdominerende varebil på det europæiske marked. Og den er på trapperne
  • Peugeot har noget i godteposen i det nye år

    Peugeot har noget i godteposen i det nye år

    biler-til-byggebranchen ›Kært barn har mange navne, og den nye e-Rifter kendes også som Partner og Berlingo. Navneskiftet er lettere uforståeligt, men selve bilen er en opgradering af det, vi kender i forvejen
  • En ordentlig kleppert

    En ordentlig kleppert

    biler-til-byggebranchen ›Den nye Toyota Proace Max vejer 3,5 ton og kan angiveligt køre længere på elmotoren. Det sidste skal vi se, før vi tror det, men samlet set er klassens nye, tunge dreng en gevinst for markedet
  • Boomerangeffekten

    Boomerangeffekten

    biler-til-byggebranchen ›En mindre svinestreg fra Mercedes tvang Volkswagen til at producere sin egen Crafter, og det er man næppe ærgerlige over i dag. Bilens næste udgave kan skræddersyes ud fra specifikke behov
  • To umulige ellerter

    To umulige ellerter

    biler-til-byggebranchen ›Det er en fin tanke, men LandCruiser og Hilux som elbiler har ingen gang på jord. Det behøver de heller ikke have, for de findes allerede på brint. Så hvad er ideen?