scroll
Toyotas egen 'Ducato' kommer i 2024Fiat Ducato i seneste udgave, som fuldt elektrisk, hvor Fiat adskiller sig fra bilerne i den tidligere PSA grupper. Den nye Ducato kommer også som fuldt elektrisk.

Toyotas egen 'Ducato' kommer i 2024

Det vides endnu ikke, hvad bilen kommer til at hedde, men sikkert er det, at Toyota kommer med sit eget bud på en Ducato-model om to år

En ny Fiat Ducato har været skudt til hjørne, mens den nye koncern Stellantis blev en realitet, og de nye partnere blev enige om hvem der gjorde hvad og hvornår.

En ny Ducato har stået højt på listen, både hos Fiat og selvfølgelig hos Citroen og Peugeot, hvor Ducato kaldes Jumper og Boxer, men også Opel er fulgt med som det tynde øl. Her hedder den største varebil Movano, så det er lidt uventet, at den endelige nyhed om en ny Ducato kommer fra Toyota.

Bilen er klar i 2024, lyder det fra Toyota, og når det japanske mærke melder ud om nyheden, er det, fordi Toyota er med i det samarbejde, som nu kommer til at have alle typer varebiler på hylderne. Det bliver første gang Toyota får en stor 3500 kg kassevogn på programmet.

Toyota oplyser samtidig, at den nye store varebil skal bygges i Polen og på den fabrik, der går under navnet Sevel Syd, som ligger i Atessa godt 50 km syd for Pescara på Adriaterhavskysten.

Navnet på den nye store Toyota, som kan få en garanti på 10 år plus, er ukendt. Vi tror ikke på Hiace, men noget i retning af Proace+ eller måske Proace Grande, hvis Toyotas kassebiler skal bygges i Italien.

Fiat har haft et godt greb om de store varebiler med Ducato i mange år, men nu er Fiat en del af en stor koncern, og det nyeste nye er, at Toyota udvider deres udvalg af varebiler, med den nye model Ducato, der kommer på markedet i 2024.

-jp

24/8 2022
  • Ren dødsbilisme ikke at rense bil ruderne for is og sne

    Ren dødsbilisme ikke at rense bil ruderne for is og sne

    biler-til-byggebranchen ›Politiet har i disse dage særligt fokus på bilister, der ikke renser deres ruder ordentligt, inden de bevæger sig ud i trafikken
  • Dråbeformede herligheder

    Dråbeformede herligheder

    biler-til-byggebranchen ›Mange afgørende spørgsmål mangler der stadig svar på, men det, vi ved om ny Renault Master, er nemt at få pulsen op over. Der er forbedringer stort set over hele linjen og en spændende, ny facon
  • Offentlig piskning af pickup-glade virksomheder

    Offentlig piskning af pickup-glade virksomheder

    biler-til-byggebranchen ›Bedste pickup i 2023 var for fjerde gang på 12 år – Amarok, er stadig en forrygende bil, men man får også lov at betale for den
  • Volkswagens og Fords kærlighedsbarn

    Volkswagens og Fords kærlighedsbarn

    biler-til-byggebranchen ›Ny Transit Custom er halvdelen af det fælles projekt mellem Ford og Volkswagen, der gør de to konkurrerende topmærker til den altdominerende varebil på det europæiske marked. Og den er på trapperne
  • Peugeot har noget i godteposen i det nye år

    Peugeot har noget i godteposen i det nye år

    biler-til-byggebranchen ›Kært barn har mange navne, og den nye e-Rifter kendes også som Partner og Berlingo. Navneskiftet er lettere uforståeligt, men selve bilen er en opgradering af det, vi kender i forvejen
  • En ordentlig kleppert

    En ordentlig kleppert

    biler-til-byggebranchen ›Den nye Toyota Proace Max vejer 3,5 ton og kan angiveligt køre længere på elmotoren. Det sidste skal vi se, før vi tror det, men samlet set er klassens nye, tunge dreng en gevinst for markedet
  • Boomerangeffekten

    Boomerangeffekten

    biler-til-byggebranchen ›En mindre svinestreg fra Mercedes tvang Volkswagen til at producere sin egen Crafter, og det er man næppe ærgerlige over i dag. Bilens næste udgave kan skræddersyes ud fra specifikke behov
  • To umulige ellerter

    To umulige ellerter

    biler-til-byggebranchen ›Det er en fin tanke, men LandCruiser og Hilux som elbiler har ingen gang på jord. Det behøver de heller ikke have, for de findes allerede på brint. Så hvad er ideen?