Har klædt branchen på i 125 år - nu med ny ejer
Den nordisk-baltiske handelskoncern Ahlsell har indgået aftale om at købe Bacher Work Wear. Det er virksomhedens andet opkøb i Danmark i år efter købet af Sanistål
Snart bliver der føjet endnu et dansk selskab til Ahlsell-gruppen, som tidligere i år har købt Sanistål. Ahlsell har indgået aftale om at købe Bacher Work Wear, der har 75 medarbejdere og en omsætning på 178 mio. kr. – og som siden 1897 har klædt dansk erhvervsliv på.
Det er et led i Ahlsell-gruppens ambition om at vækste i Danmark og styrke sin markedsposition indenfor distribution af tekniske produkter. Købet er betinget af konkurrencemyndighedernes godkendelse.
Hos Ahlsell Danmark kalder administrerende direktør, Claudio Christensen, Bacher Work Wear for et 'skræddersyet strategisk match'.
- Ahlsell-gruppen har en ambition om at være en one stop-shop for sine kunder i de nordiske og baltiske lande.
- Med købet af Bacher Work Wear tager Ahlsell Danmark et stort skridt imod at kunne tilbyde one stop-shopping på arbejdstøj til industrien. For med et sortiment på mere end 50.000 produkter fra 150 brands er Bacher Work Wear førende indenfor arbejdstøj, uniformer og profiltøj, forklarer Claudio Christensen og tilføjer:
- Bacher Work Wear komplementerer Ahlsell Danmarks sortiment og kompetencer og gør os endnu mere relevante i industrimarkedet. Med det udvidede sortiment på arbejdstøj er der både synergifordele og krydssalgsmuligheder – og sammen kan vi tilbyde vores kunder i industrien en stærk totalløsning.
Bacher Work Wear har hovedkvarter på Amager og stort logistikcenter i Odense. Efter planen fortsætter virksomheden med eget navn og organisation, ligesom adm. direktør Peter Vallentin fortsætter på posten. Han glæder sig over det forestående ejerskifte:
- Vi har vækstet 40 % de seneste to år, og med Ahlsell Danmark har vi fået en langsigtet, ambitiøs ejer, som kan være med til at accelerere den udvikling. Der er også muligheder i blandt andet Sverige og Norge, hvor Ahlsell-gruppen står godt i markedet for arbejdstøj. Vi ser frem til at tage hul på et nyt kapitel i vores lange historie, hvor vi sammen kan skabe vækst og styrke vores fremtidige værditilbud til kunderne, siger han.
-dc