Aktuelle nyheder om byggebranchen - Værktøj & arbejdstøj

Lemvigh-Müller går ind på markedet for værktøj til private’Vi kender og forstår glæden ved at gøre tingene selv’, lyder det fra Faisto, der tilbyder professionel rådgivning og et kvalitetssortiment indenfor bl.a. værktøj, sikkerhedsudstyr og arbejdstøj.

Lemvigh-Müller går ind på markedet for værktøj til private

God rådgivning og et sortiment med kvalitetsprodukter til privatkunderne er de grundpiller, Lemvigh-Müllers nye webshop Faisto skal hvile på

Del artiklen på

I Danmark omsættes der årligt for omkring to mia. kr. i værktøj og relaterede produkter til private. Konkurrencen på markedet er benhård med store spillere, der har et miks af traditionel detail- og onlinehandel samt en række online-aktører.

Sidstnævnte får nu en ny konkurrent i form af Faisto, der har rystet posen og vil indtage sin egen markedsposition baseret på rådgivning og et kvalitetssortiment indenfor værktøj, sikkerhedsudstyr, arbejdstøj samt befæstelse til især gør det selv-kunderne.

- Vi ser, at der er en ledig position i markedet, hvor der er et stort potentiale. Der er i forvejen mange aktører, der satser på discount til private, eller som skal favne alle kundetyper. Det har vi stor respekt for, men vores forretningsmodel tager udgangspunkt i solid rådgivning og tilsvarende produkter, og det giver os albuerum i forhold til alle andre, siger Mads Vangkilde, der er direktør i Faisto.

Et betydeligt potentiale
Ifølge en markedsundersøgelse udført af Wilke på vegne af Faisto er det kun 20 %, der i dag køber deres værktøj online. Det skal ses i sammenhæng med, at 91 % af danskerne handler online, så der altså er et betydeligt potentiale.

De resterende 80 % kan deles op i to grupper, hvor 30 % ikke vil købe værktøj online, fordi de skal kunne føle og løfte varen, før de køber den, mens 50 % i dag ikke køber værktøj på nettet, fordi de mangler den fornødne vejledning og udførlige information til at kunne foretage et kvalificeret indkøb. Sidstnævnte målgruppe er åben over for at handle værktøj på nettet, hvis betingelserne for et oplyst køb er til stede.

- Markedsanalyserne fortæller, at der ind til nu har manglet en rendyrket webshop, der kan forene isenkræmmerens gode kundeoplevelse med de åbenlyse fordele, som onlinehandel giver i form af hurtigt overblik over mulighederne samt bekvemmeligheden ved at handle hjemmefra. Det er vores ambition og eksistensberettigelse, siger Mads Vangkilde.

Artiklen fortsætter under billedet.
Det er direktør Mads Vangkilde, der står i spidsen for Faisto. Han har tidligere været ansat som director of insights & analytics i eCapacity, har også arbejdet som e-commerce manager i Top-Toy samt i Aller Media, Sonofon og IBM.

Lemvigh-Müller har investeret betydelige resurser i, at man nu kan præsentere en webshop, der er mere end blot en ny version af noget, som markedet kender i forvejen. Forberedelsen af webshoppen, der åbnede midt i maj, har stået på i mere end et år. 2018 og 2019 anses som udviklingsår, hvor fundamentet for fremtidig kommerciel succes støbes, men på sigt er ambitionerne høje.

Faisto, der har kontor i Herlev, er drevet som et datterselskab og holdes helt adskilt fra moderselskabet, stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller, der blev grundlagt i 1846 og i dag har 1200 medarbejdere.

-los





Læs mere om Værktøj & arbejdstøj

22/5 2018
Arbejdstøj VærktøjAkku værktøjÅndedrætsværnArbejdshandskerBearbejdningsmaskinerBefæstigelseBeskyttelsesdragterDiamantborDiamantværktøjDrejeværktøjEl værktøjFaldsikringHovedværnIndustristøvsugereIsoleringsholderJordskrueMaterielopbevaringRustfri skruerSikkerhedSkruefundamentSkruerSlibeserviceStål skruerTyverimærkning værktøjVægsavVærktøjskasserVærktøjsmaskinerTilføj dit firma her.
Send en mail.

Mest læste


Seneste nyheder