- Man må gerne føle sig tjekket på arbejdet Skoen er udformet, så skidt og støv har sværere ved at sætte sig end på en mere traditionel sko.

- Man må gerne føle sig tjekket på arbejdet

Airtox vil gerne udviske linjen mellem sneakers og sikkerhedssko. Producentens nyeste model er helt hvid, og det er helt naturligt, at Airtox også har den farve på hylden, mener administrerende direktør Henrik Wiingaard-Madsen

Af Daniel Christensen

Igennem en årrække har Airtox’ slogan været ’Upgrade Now’, men virksomheden har nu tilføjet et mere råt og maskulint et af slagsen. ’Fear Nothing’ skal signalere, at man skal turde tage chancer og gå sine egne veje. Det gør Airtox nu med lanceringen af en helt hvid sikkerhedssko.

Nogle vil måske synes, at det ikke er praktisk med en hvid sikkerhedssko på byggepladsen. Men for administrerende direktør i Airtox, Henrik Wiingaard-Madsen, er lanceringen et naturligt næste skridt for skoproducenten, der mener, at skoen flugter med tidens trend.

- Med alt, hvad vi gør, forsøger vi at udviske linjen mellem, hvad der er fashion og sneaker, og hvad der er sikkerhedssko. Folk, der bruger sikkerhedssko, skal ikke gå og føle, at de er mindre smarte, når de er på arbejde, end de er i deres fritid.

- De skal heller ikke kunne mærke forskel på komforten. Det er ikke, fordi vi nu forventer, at folk begynder at gå med sikkerhedssko i deres fritid, men det giver ikke nogen mening for os, at man ikke også må have høje forventninger til udseendet og komforten i den sikkerhedssko, man går med hele dagen på arbejdet, siger han.

Nemmere at rengøre
Skoen kan købes nu og har de samme features som Airtox’ andre modeller, så komfort og holdbarhed er, som man som forbruger er vant til.

Den hvide model skiller sig dog ud ved et mere enkelt design udført i hygiejnisk mikrofiber, så den er lettere at rengøre med en fugtig klud.

Skoen er udformet, så den har så mange glatte flader som muligt. Det gør, at skidt og støv har lidt sværere ved at sætte sig end på en mere traditionel sko.

- Det giver også et mere clean look, siger Airtox’ administrerende direktør og tilføjer:

- Vi tror på, at det for nogle forbrugere betyder noget at se godt ud. Hvis man går i en hvid t-shirt og spilder på den, bliver pletten også tydeligere, end hvis den er sort. Det følger jo bare med, når man køber hvidt.

- Vi vil gerne blive ved med at udvikle sko, som, vores forbruger synes, er cool. Og så er det logisk, at vi selvfølgelig skal have en hvid linje, som folk også kan vælge.

Mere på vej
En anden ny feature i skoen er Airtox’ egenudviklede teknologi, Force Grip, der gør skoen mere skridsikker, hvis man befinder sig på et særligt glat underlag.

- Skoen kan bruges til langt de fleste fagområder inklusiv i levnedsmiddelindustrien, hvor man også kan få tunge ting ned over fødderne, og hvor der også kan være ekstremt fedtet og glat, siger Henrik Wiingaard-Madsen, som lover, at ’Fear Nothing’-kampagnen varsler en ny tid for Airtox, og at man godt kan tillade sig at have høje forventninger til producenten.

- Vi arbejder konstant på at udvikle nye produkter og andre grænseoverskridende ting. Airtox skal ikke bare ses som en sikkerhedssko, det er en ’ting’. Jeg kan ikke røbe, hvad det næste bliver, men man kan godt regne med, at der kommer mange flere vilde ting i fremtiden fra ‘The amazing world of Airtox”, siger han.

21/6 2024